Bye Bye South East Asia - Reisverslag uit North Ward, Cayman Eilanden van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu Bye Bye South East Asia - Reisverslag uit North Ward, Cayman Eilanden van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu

Bye Bye South East Asia

Blijf op de hoogte en volg Lisette

28 November 2015 | Cayman Eilanden, North Ward

Hoi Allemaal!

Het blijft leuk om te horen dat zoveel mensen onze berichtjes iedere keer met plezier lezen, dus weer een nieuwe update van ons aan jullie.

De laatste update kwam van het stand van Sihanoukville (Cambodja) waarna we richting Siem Reap zijn vertrokken. Hier hebben we samen met Renate de tempels van Angkor bezocht. De volgende ochtend zien we de sunrise bij Angkor Wat. We moesten vroeg op, maar dat was het zeker waard, want we staan helemaal vooraan bij het water. We hebben 3 dagen rondgelopen in allerlei prachtige tempels en de helft nog niet eens gezien, we kunnen dus nog een keertje terug voor de rest.

Na Siem Riep zijn we doorgereisd naar Battambang, het 'platteland' van Cambodja en als laatste naar Phnom Penh. Hier hebben we de Killing Fields bezocht, waar onder het regime van Pol Pot en zijn Rode Khmer leger miljoenen Cambodjanen zijn vermoord, het was heftig om te zien...

Na Phnom Penh was het tijd om door te reizen en aangezien de optie om via Bali naar Australië te vliegen de goedkoopste was (we blijven backpackers) kiezen we voor deze optie. Daar komt bij dat Arnout aan het reizen is in Indonesië en we afspreken om op Bali te meeten. Maar daar komen kost ons bijna 24 uur... Vlucht naar Singapore, overstappen en vervolgens 3 uur in het vliegtuig zitten dat aan de grond blijft staan en dan via een omweg (Surabaya) uiteindelijk toch in Bali gekomen.

We vermaken ons prima in Ubud tussen de rijstvelden en bezoeken een traditionele Balinese dans. Op onze laatste dag daar staan we om 2.00 uur op om Mount Batur te beklimmen (een pittige klim van 2 uur in het donker) om hier de zon te zien opkomen. Wauw, wat een uitzicht! Na Ubud is het tijd om richting het strand te vertrekken waar we een dagje lekker surfen wat verrassend goed gaat na het een lange tijd niet te hebben gedaan! Verder lekker uitgerust en bijgetankt voor de oversteek naar Australië.

Maar helaas is onze vlucht weer geannuleerd... We kunnen vanaf Bali niet direct naar Cairns en moeten via Perth vliegen... Pfff het zit even niet mee en we zijn weer 24 uur onderweg voordat we uiteindelijk in Cairns aankomen. Wat een verschil met Azië, alles is schoon, gestructureerd en 'modern'. We hebben ingecheckt in een hostel in Cairns en gaan vanuit hier de oostkust van Australie ontdekken. Via het thuisfront (dankje mam en pap) kunnen we een auto reserveren, dus onze roadtrip door Aussie kan beginnen!

We zijn nu een week onderweg in Australië en genieten iedere dag meer van onze roadtrip, het geweldige landschap, de vriendelijke mensen, geweldige activiteiten en het heerlijke weer (sorry...). In ons volgende berichtje zullen we meer schrijven over onze belevenissen hier.

Veel liefs,
Nicole & Lisette

• 28 November 2015 - 13:18

Jan:

Het gaat goed met jullie fantastische reis. Veel plezier in Australië!

• 28 November 2015 - 23:14

Milou:

Alweer een super berichtje over jullie mooie reis! Met (een groot beetje) jaloezie kijk en lees ik mee met jullie foto's en verhalen. Echt heel mooi en ik zie dat jullie genieten! Toch ook fijn dat jullie een beetje aan ons denken en dit met ons delen ;)
    Geniet van deze roadtrip Down Under!
    Liefs uit stormachtig Groningen!