Weekje vakantie in Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu Weekje vakantie in Stellenbosch - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu

Weekje vakantie in Stellenbosch

Door: Lisette Groote Haar

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi trouwe lezers!

Waar was ik gebleven.. Afgelopen maandag ben ik nog de hele dag ziek geweest. ’s Avonds heb ik wel wat kunnen eten dus wel het begin van verbetering maar ’s nachts wel weer een paar keer wakker geweest.
Dinsdagochtend voelde ik me al een stukje beter en zijn we met een groepje bij een cafeetje wezen eten. Dit viel helaas erg tegen aangezien de croissantjes uitverkocht waren en ze dus eigenlijk alleen omelet hadden. Dit heb ik dus maar besteld, alleen erg jammer dat mijn omelet van binnen nog rauw was dus snel teruggestuurd naar de kok en even later kreeg ik hem goed gebakken terug. De rest van de dag ben ik bezig geweest voor school, mijn ontwerponderzoek moet toch echt gaan vorderen nu! ’s Avonds heb ik aardappels geschild (ja echt!) en vervolgens aardappels met boontjes en een stokje met vlees gegeten. Na het eten nog even wat voor school gedaan en daarna lekker gaan slapen omdat ik nog wel erg moe was.
Woensdag voelde ik me iets beter. De andere meiden gingen naar het strand maar dit leek mij nog niet zo’n goed plan dus ben ik voor mijn onderzoek bezig gegaan en een weer een stukje verder gekomen. ’s Avonds hebben we heerlijk pannenkoeken gebakken!
Donderdag werden Marleen en ik opgehaald door haar mentor Rob en Shannen van grade R. Deze namen ons mee voor een dagje wijnproeven. Eerst zijn we naar de wijnboerderij Spier geweest. Hier zouden ook cheeta’s zijn, maar deze waren helaas vorig jaar ergens anders heen verplaatst… Marleen en Shannen hebben op deze wijnboerderij wijn geproefd. Mij leek het nog niet zo’n goed idee om aan de alcohol te gaan nu ik net ziek ben geweest. Daarna zijn we naar de wijnboerderij Fairview geweest. Hier hebben we eerst lekker geluncht en daarna zijn we wijn gaan proeven, al heb ik alleen gekozen voor het kaas proeven. Dit was echt heeeeeeerlijk, al ging ik vooral voor de brie! Na deze proeverij zijn we iets verder gereden en naar een chocoladeproeverij geweest. Hier hebben we 6 soorten chocolade gekocht die gemaakt waren van cacaobonen uit 6 verschillende landen, erg lekker! Als laatste zijn we naar een tentje geweest waar we biltong konden proeven. Dit is iets typisch Zuid-Afrikaans. Het is een soort gedroogde worst gemaakt van verschillende dieren. We kregen 5 stukjes van: gemsbok, springbok, eland, rund en kudu. De ene was lekkerder dan de andere. Daarna zijn we weer terug gebracht naar het hostel. Samen met Marleen heb ik hamburgers gebakken, aardappeltjes in de oven gedaan en een lekkere salade gemaakt, en vervolgens hebben we deze opgegeten! Daarna hebben we met z’n allen nog wat gedronken bij Cubana en daarna heerlijk onze bedjes opgezocht!
Vrijdag op tijd uit bed, want we gingen met z’n allen naar het strand! Eerst met de trein naar Kaapstad en vervolgens met een WIT BUSJE, (jaja we zijn met een eng wit afrikanenbusje geweest!) naar Camps Bay. Hier hebben we 9 strandstoelen gehuurd en zijn we heerlijk gaan liggen. Tussendoor nog een erg leuke show gehad van een aantal booth-dancers en om half 5 vonden we het wel prima en zijn we naar huis gegaan, wederom met een wit busje naar Kaapstad en vanaf daar weer met de trein. Terug in het hostel hebben we noodles gegeten en lekker gedoucht. ’s Avonds hebben we wat gedronken bij een café genaamd Trumpet Tree. Hier hebben we gezellig buiten in de tuin gezeten onder een grote boom en daarna terug in het hostel ben ik lekker gaan slapen.
Zaterdag was weer een dagje om voor school bezig te gaan. Ik ben weer een stuk verder gekomen en het is al bijna tijd om literatuur te gaan zoeken, wat hier waarschijnlijk nog lastig word… Aan het einde van de middag hebben we nog even gekeken in Oom Sammie se Winkel en ’s avonds zijn we uiteten geweest bij de Trumpet Tree. Hier heb ik EINDELIJK boboti gegeten! Het stond op de kaart en dat kon ik natuurlijk niet laten gaan! Terug in het hostel nog even lekker niks gedaan en daarna gaan slapen.
Zondag moesten we het hostel uit, maar om half 4 ging de trein naar Kaapstad pas. We hebben onze koffers ingepakt en achter slot en grendel laten staan en zijn weer aan het werk gegaan voor school. Om half 4 hebben we de trein gepakt. In Kaapstad hadden we 1 minuut om over te stappen, maar dat is ons niet gelukt dus zijn we maar wat gaan eten bij de McDonalds en 3 kwartier later hebben we alsnog de trein naar Newlands gepakt. Het voelde toch wel weer een beetje als thuiskomen. Ik lig weer op dezelfde kamer maar nu met Anne. Mijn mentor heeft de koffers van Marleen en mij gebracht dus we konden onze kamers meteen weer inrichten. Ik heb alle foto’s en kaartjes weer op de muur gehangen en de koffer uitgepakt/kast ingepakt.

Het was een heerlijk weekje vakantie, maar ik ben blij weer terug te zijn in het hostel in Newlands, want dat hostel in Stellenbosch daar hadden we het wel gehad met de rookgeur en de harde muziek.

Baie liefs,
Lisette

  • 08 April 2013 - 17:36

    Leonie Leurink:

    Jaloers jaloers jaloers!
    Wat gaaf allemaal en wat fijn dat je het naar je zin hebt!
    Veel plezier!

    Xxxx

  • 08 April 2013 - 18:21

    Ellen:

    Fijn dat je je weer goed voelt. Was de boboti net zo lekker als je zelf maakt? Of gebruiken ze daar geen Knorr? Liefs mam

  • 09 April 2013 - 12:22

    Monique Roelvink:

    lief nichtje,

    gelukkig dat je je weer beter voelt!
    je onderneemt echt leuke dingen, geweldig!!
    mooi dat het ook zo goed gaat met je studie!

    xxxx

  • 12 April 2013 - 20:59

    Marian:

    Fijn dat het weer beter gaat met je. Gezellig hoor je reisverslagen. Fijn weekend gewenst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 18584

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 23 Januari 2016

Backpacken in Zuid-Oost Azië en Australië

11 Februari 2013 - 06 Juni 2013

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: