Kou, heel veel regen en nog meer school! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu Kou, heel veel regen en nog meer school! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu

Kou, heel veel regen en nog meer school!

Door: Lisette Groote Haar

Blijf op de hoogte en volg Lisette

22 April 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi people!

Laten we weer beginnen met de maandag! Maandag liepen we na het ontbijt naar de trein, waar we erachter kwamen dat alle treinen vertraging hadden. Toch maar even gewacht, wat werd beloond met een trein die maar iets later kwam! Helaas kwamen we er in Plumstead achter dat de trein niet verder reed en moesten we overstappen. We hadden hier wel geluk, want de volgende trein kwam er net aan dus konden we direct overstappen en waren we gewoon op tijd op stage. Op stage heb ik een les Engels gegeven, waarbij de leerlingen de bereiding van het bakken van de pepernoten in verkeerde volgorde kregen, deze moesten ze zelf in de goede volgorde zetten. ’s Middags nam Rob ons mee naar het politiebureau, want Marleen is afgelopen weekend haar portemonnee kwijt geraakt (of hij is gestolen). Hier hebben we aangifte gedaan. Dit was snel geregeld en Rob heeft ons naar huis gebracht, waardoor we mooi op tijd thuis waren. In het hostel kwamen we erachter dat we bot met vlees zouden eten (dit krijgen we één keer per week, rijst met groente dat te lang gekookt is en bot waar nog een heel klein beetje vlees aan zit, niet te eten!). Dit was voor ons een teken om uiteten te gaan en bij Primi heb ik een heerlijke pizza gegeten. ’s Avonds nog even voor school bezig geweest en daarna lekker gaan slapen.
Dinsdag was het ’s ochtends gelukkig droog. Op stage heb ik een les gegeven over topsport en topsporters uit Nederland. Ook heb ik een filmpje van Epke Zonderland laten zien, wat nog een keer afgespeeld moest worden omdat mijn mentor het erg vreemd vond ‘dat hij door zichzelf heen ging’, haha! Ook de kinderen zaten erg verbaasd te kijken naar deze vliegende Hollander. ’s Middags heb ik nog wat voor school gedaan en ’s avonds ben ik lekker op tijd naar bed gegaan.
Woensdag ging het opstaan nog steeds moeilijk, ondanks dat ik de dag ervoor vroeg naar bed ben gegaan. Op stage hebben Marleen en ik de les over Leonardo da Vinci eerst samen in haar klas gegeven. Dit is toch wat makkelijker dan de les alleen doen, omdat je elkaar zo aan kunt vullen. Daarna hebben we bij de muziekles van grade R (kleuters) gekeken. Een half uur lang zingen en wat vonden de kleintjes het leuk! Erg mooi om te zien. Daarna hebben we de les over Leonardo da Vinci in mijn klas gegeven. Omdat de gulden snede (die Leonardo uitgevonden heeft) op de euromunt van Italië staat, kregen we het over de euro. Vervolgens heb ik er nog een hele les over de euro achteraan geplakt, erg leuk zo spontaan! Omdat het de hele dag heel hard regende en het water zo’n 10 centimeter hoog stond, heeft Rob ons naar huis gebracht en voor de deur afgezet zodat we niet door de regen hoefden te rennen, heerlijk! ’s Middags nog weer voor school bezig geweest en ook deze avond weer op tijd gaan slapen.
Donderdag, de eerste dag van het weekend maar ik zat netjes om 7 uur aan het ontbijt. Ik ben de hele dag voor school bezig geweest. Mijn literatuuronderzoek schiet op en de eerste ideeën voor een ontwerp/product staan op papier! Ik heb nog een week om alles uit te zoeken en dan moet ik toch echt beginnen met het ontwerp en het testen ervan. ’s Middags ben ik met Marleen naar het postkantoor gelopen. Dit was iets verder dan we dachten. Bij het postkantoor aangekomen werd er naar Marleens paspoort gevraagd, die ze in het hostel had laten liggen. Nadat we gezegd hadden dat we een uur hadden gelopen en even lief kijken kregen we het pakketje dan toch mee. Vervolgens konden we weer een half uur terug lopen, dus ergens was dat uur toch waar! ’s Avonds zijn we wezen stappen, eerst naar Stones (voor het happy hour) en daarna naar Boogie. Hier werd jaren 80 muziek gedraaid wat even leuk was, maar omdat we toch wat moe waren zijn we op tijd weer naar huis gegaan.
Vrijdag ben ik toch maar iets langer in bed blijven liggen. Om half 11 vond ik het mooi geweest en ben ik toch maar uit bed gegaan, wederom om voor school bezig te gaan. Typen, typen en nog eens typen… ’s Middags zijn we even wezen shoppen en heb ik nog even met papa en Arnout geskyped. Vervolgens hebben Marleen en ik pizza gehaald, omdat we op vrijdag en zaterdag altijd patat eten dat 10 tellen in de frituur heeft gelegen en net ontdooid is. Niet te eten dus! Gelukkig smaakte de pizza wel heerlijk. Na het eten ben ik film gaan kijken en daarna lekker gaan slapen.
Zaterdag konden we uitslapen want er was pas om half 9 ontbijt, maar fanatiek als ik was ben ik om 8 uur gaan hardlopen met Eline. Dit was heerlijk! We hebben een half uur hardgelopen dus om half 9 konden we zo aanschuiven bij het ontbijt. Op het veld van de school werden 2 hockeywedstrijden gespeeld, wat mij toch wel kriebels gaf! Ik heb even gekeken, maar dit was niet erg spectaculair, een grote hakpartij omdat er op gras werd gespeeld. De rest van de dag ben ik voor mijn onderzoek bezig geweest. ’s Avonds ben ik met Tessa, Marleen en Eline met de taxi naar Observatory gegaan om te kijken of Stones daar leuk was. Helaas viel dit tegen dus zijn we nachos gaan eten met een margarita bij Panchos. Daarna zijn we nog terug gegaan naar Stones om te kijken of het er al leuker was geworden. We kregen een shotje aangeboden, maar dit bleek een jelly-shot te zijn dat gewoon in je glaasje blijft zitten als je hem omdraait. Niet ons ding dus maar niet opgedronken. Omdat het nog steeds saai was, hebben we de taxi gebeld die ons naar Stones in Claremont heeft gebracht, waar het wel druk was. Daar hebben we een drankje gedaan, maar omdat er veel jongeren liepen die allemaal (half) dronken waren, zijn we maar naar huis gegaan en lekker gaan slapen.
Zondag heb ik lekker uitgeslapen tot 11 uur. Vervolgens ben ik even aan het werk gegaan voor school, geluncht en nog wat schoolwerk. Om 2 uur vond ik het wel prima en ben ik bij de andere meiden aan het zwembad gaan liggen. Heerlijk in de zon gelegen met een boek voor m’n neus en 2 uur blijven liggen. Daarna heb ik lekker gedoucht en was het eten klaar. We kregen een broodje hotdog, zoals ongeveer elke zondag. Na het eten ben ik opzoek gegaan naar een uitvouw van een 12-zijdige dobbelsteen. Helaas was deze nergens te vinden dus moest ik er zelf een maken. Dit kostte nog aardig wat werk. Komende week moet ik mijn product maken en de laatste 2 weken heb ik nog om mijn product te testen in de klas. Ik heb alles vast klaargelegd voor stage en ben lekker gaan slapen.

Nog maar 3 weken stage en dan zit het er alweer op. Gelukkig heb ik dan nog 4 weken om meer te zien van Zuid-Afrika. Nog maar 2,5 week en dan komt Arnout al! Ik kan niet wachten tot ik hem op mag halen van het vliegveld. 2 weken later komen papa, mama en Nicole, zodat ik dit geweldige land ook aan hun kan laten zien. Tot die tijd nog maar even hard aan het werk voor mijn afstudeeronderzoek!

Heel veel liefs,
Lisette

  • 22 April 2013 - 16:31

    Milou:

    Hee Lisette!
    Klinkt weer als een leuke week, wat gaat de tijd snel hè als je daar bent!
    Heb je jungle speed al veel gespeeld? Of heb je daar geen tijd voor met alle andere leuke dingen daar!? Zwemmen is natuurlijk veel aantrekkelijker :P
    Geniet er nog even van en succes met je onderzoek!
    Xx Milou

  • 22 April 2013 - 23:35

    Arnout:

    Leuk verhaaltje weer. Over eten, stappen en schoolwerk. Geniet er nog maar van want over die 2, 5 week kom ik je goed lastig vallen!
    Kus

  • 22 April 2013 - 23:41

    Jan:

    Hoi Lisette,

    Weer bedankt voor je leuke verslag. Ik kan me voorstellen dat de tijd omvliegt. Je bent met van alles bezig. Veel succes, Jan

  • 25 April 2013 - 04:17

    Charlotte Van Eekelen:

    Hi Lisette,

    Wat heb jij een top tijd in Zuid-Afrika als ik al die verslagen en foto's zo voorbij zie komen! Safari, wilde dieren, Afrikaanse straatbeeld, feestjes, drankjes, lekker weer, zwemmen. Echt heel gaaf. Het doet me stiekem een beetje denken aan mijn stage in Namibië.
    Blijf er lekker van genieten meid!!

    Liefs Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 18575

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 23 Januari 2016

Backpacken in Zuid-Oost Azië en Australië

11 Februari 2013 - 06 Juni 2013

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: