Rondreizen en avonturen beleven! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu Rondreizen en avonturen beleven! - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu

Rondreizen en avonturen beleven!

Door: Lisette Groote Haar

Blijf op de hoogte en volg Lisette

20 Mei 2013 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Hey everybody!

Maandag was ik jarig! Ondanks dat ik het de woensdag ervoor al een beetje gevierd had, werd ik deze dag dan echt 22. Dit moest natuurlijk wel gevierd worden dus hadden we ons opgegeven voor het ontbijt in het hostel. Dit bestond uit muesli, yoghurt, fruit, brood, jus d’orange en een muffin, maar klonk lekkerder dan dat het echt was. Het leek mij leuk om te kanoën. De Nederlanders die we zondags ontmoet hadden wilden dit ook wel en hadden een auto, dus mochten we met hen meerijden. Na het ontbijt hebben we gevraagd of we onze spullen in de kamer konden laten liggen, maar dit kon helaas niet. We hebben snel onze backpacks ingepakt en zijn met de anderen meegegaan. Arnout en ik hebben samen een twee-persoons kano gehuurd en samen met de 2 Nederlanders en hun vriend de Duitser zijn we de rivier opgegaan. Na ongeveer 40 minuten konden we niet verder en zijn we uitgestapt. Vanaf daar was er een hike naar de waterval. We hebben het pad gevolgd, dat overigens helemaal aangelegd was met houten planken. Bij de waterval aangekomen hebben we van het uitzicht genoten en zijn we even rustig gaan zitten. Na een minuut of 20 zijn we weer terug gelopen tot de kano’s en vanaf daar weer over het water terug. Arnout en ik werden afgezet in het dorpje Wilderness waar we lekker geluncht hebben. Hier was wifi dus kon ik alle felicitaties die ik via de whatsapp gekregen had in ontvangst nemen en mijn facebook checken. Iedereen nog bedankt voor alle lieve berichtjes! Het is zeker speciaal om hier in Zuid-Afrika jarig te zijn! Na de lunch zijn we terug gegaan naar het hostel om op de Baz bus te wachten. Deze was iets te laat maar om 10 over 4 zaten we in de bus naar Plettenberg Bay. Om 6 uur kwamen we aan bij ons hostel Nothando Backpackers. Een erg mooi hostel met vriendelijk personeel! Hier kwamen we de Nederlanders weer tegen. We zijn niet lang in het hostel gebleven want Arnout nam me mee uiteten voor mijn verjaardag. We hebben heerlijk gegeten en ‘s avonds heb ik nog even met papa, mama en Nicole geskyped! Daarna zijn we wat gaan drinken bij Elvis aan de bar. De andere Nederlanders waren er ook dus hebben we met z’n zessen spelletjes gedaan en wat gedronken.Om 1 uur waren we allemaal erg moe en zijn we lekker gaan slapen.
Dinsdag hebben we lekker tot half 10 in bed gelegen en vervolgens hebben we ontbeten. Na het ontbijt zijn we naar het strand gelopen om te kijken of we konden surfen. Na aardig lang gewacht te hebben, werden we uiteindelijk opgehaald door een surfinstructeur om 2 uur te gaan surfen. Er was verder niemand op het strand dus konden we een goede plek kiezen. Dit keer kregen we een kleinere plank dan die ik de vorige keer had gehad, maar het ging aardig goed, en na een tijdje kon ik zelfs al een beetje zijwaards over de golf surfen en een beetje bochtjes maken!! Arnout had wat moeite met het staan maar het is hem wel een paar keer gelukt. Na 2 uur waren we dan ook aardig moe en werden we terug gebracht naar ons hostel. Nadat we boodschappen hadden gedaan kwam net de bus aanrijden bij het hostel en konden we dus direct instappen! Om kwart over 6 werden we in Storms River afgezet bij ons hostel Dijembe, waar we een super leuke 2-persoons kamer kregen. We hebben meegegeten in het hostel en hebben ‘s avonds nog djembe les gehad! Daarna waren we erg moe en zijn we gaan slapen.
Woensdag hebben we uitgeslapen en ontbeten in het hostel. We zijn het stadje even in gelopen en de rest van de dag hebben we lekker gechilld in het hostel. ‘s Avonds hebben we spaghetti gemaakt en gezellig rond het kampvuur gezeten.
Donderdag moesten we vroeg uit bed. Om 9 uur moesten we klaar staan om opgehaald te worden voor tubing. We kregen een wetsuit, vest en helm en mochten achter in de truck gaan zitten. Na een kwartiertje rijden kwamen we bij de rivier en begon het tubing. Hierbij ga je op een band de rivier af met kleine watervalletjes. Als eerste moesten we het water in. Ik ben eerst van 5 meter hoog gesprongen en daarna van 7 meter hoog! Vervolgens hebben we de rivier gevolgd op de band. ‘s Middags kregen we lunch in het hostel en Arnout en ik moesten geld halen dus mochten we weer achter in de truck om naar het tankstation te gaan. Dit was wel een iets ander tochtje want toen wij daar achterin zaten reed de chauffeur gewoon 90 km per uur! ‘s Avonds hebben we nog even bij het kampvuur gezeten en zijn we op tijd gaan slapen.
Vrijdag hebben we rustig ontbeten en om 11 uur werden we opgehaald door de Baz Bus. Na iemand afgezet te hebben bij de Bloukrans Bridge, werden Arnout en ik afgezet in The Crags bij het hostel dat Wild Spirit heet. Hier kwamen we Marleen en Anne tegen, die er toevallig ook zaten. Om 1 uur werden we met z’n vieren naar de Bloukrans Bridge gebracht. Dit is de hoogste bungee bridge van de wereld: 216 meter hoog! Omdat Arnout nog geen cadeau voor zijn verjaardag had gehad en ik al heel lang in mijn hoofd had dat ik dit wel een leuk cadeau vond, heb ik zijn bungee betaald en omdat ik zelf natuurlijk niet achter kon blijven, ben ik mee gegaan. Nadat we gewogen waren en ons tuigje aan hadden, liepen we om kwart voor 2 met onze groep naar het midden van de brug. De volgorde was willekeurig dus je wist niet wanneer je aan de beurt was. Op de brug werden de eerste 3 springers genoemd en ja hoor, ik was nummer 3 van de 12. Ik heb Marleens schoenen aangedaan en gewacht tot de 2 meiden die voor mij waren geweest waren. De muziek stond hard aan zodat je kon ontspannen. Mijn benen werden aan elkaar vastgemaakt en daar het bungee touw weer aan. Vervolgens moest ik met mijn tenen over het randje gaan staan. 216 meter is dan wel erg hoog! Er werd afgeteld van 3 naar 1 en daar ging ik, het was zo gaaf! Een sprong van 150 tot 170 meter waarbij je een snelheid van ongveer 120 km per uur haalt! Na zo’n 8 keer gestuiterd te hebben kwam er een mannetje naar beneden om je weer op te halen. Toen ik weer boven was kon ik eindelijk zeggen dat ik het overleefd had. Marleen moest als 5e springen, dus zat al klaar toen ik boven kwam. Later mocht ook Arnout zijn cadeau in ontvangst nemen en springen! Bijna als laatste was ook Anne aan de beurt. We kunnen nu alle 4 zeggen dat we het gedaan hebben! Terug op het vaste land kregen we een soort van oorkonde en hebben we onze film en foto’s gekocht (deze kunnen jullie zien als ik terug ben). Vervolgens wilden we terug naar het hostel, maar de accu van de auto was leeg, waardoor we even moesten wachten. Gelukkig was dit probleem snel opgelost. ‘s Avonds hebben Arnout en ik in het hostel meegegeten en daarna zijn we gaan slapen.
Zaterdag hebben we een klein beetje uitgeslapen en daarna ontbeten. We hebben onze spullen gepakt en om 11 uur was de bus er al, die ons naar Highfield Backpackers in Knysna bracht. Om 12 uur waren we bij het hostel waar we onze spullen achtergelaten hebben zodat we het stadje in konden. We hebben wat rondgelopen, geluncht en boodschappen gedaan. De winkels gingen al om 3 uur dicht, want het was weekend… We hebben de boodschappen naar het hostel gebracht en zijn richting het Waterfront van Knysna gelopen waar gelukkig nog wel wat te doen was en we lekker rondgeslenterd hebben. ‘s Avonds hebben we lekker Hollandse pot gegeten: aardappels met boontjes en een kipschnitzel!
Zondag ging de wekker vroeg omdat we om 8 uur aan het ontbijt moesten zitten. Na het ontbijt hebben we nog even lekker op de kamer gezeten en onze spullen gepakt. Om 12 uur werden we opgehaald door de Baz Bus die ons naar de McDonalds in George bracht. Van daaruit zouden we opgehaald worden om naar Oudtshoorn te gaan. Omdat we al om 1 uur in George waren moesten we nog even wachten. Gelukkig zaten we bij de McDonalds! Rond kwart over 2 was ons vervoer er en om 3 uur waren we in Oudtshoorn bij Karoo Soul, ons verblijf voor 2 nachten. We hebben boodschappen gedaan, lekker uitgerust in de hangmat en macaroni gemaakt. Na het eten zijn we heerlijk vroeg naar bed gegaan om uit te rusten voor de maandag!

Voor Arnout zit de reis er helaas bijna op. Woensdag komen papa, mama en Nicole aan en donderdag vertrekt Arnout alweer! Maar tot die tijd genieten we nog lekker van Zuid-Afrika en het heerlijke weer!

Heel veel liefs,
Lisette

  • 20 Mei 2013 - 17:30

    Mariska:

    Hee Lisette en Arnout!
    Klinkt super leuk allemaal. Ik herken veel van waar je over schrijft, ben jaloers hoor!
    Geniet nog even met Arnout en straks met je ouders! Zie je in het vliegtuig ;) xxx

  • 20 Mei 2013 - 17:49

    Marian:

    Toppie hoor. Leuk en beeldend zoals je schrijft. Jullie nog heel veel plezier en ik ben benieuwd naar de foto's. Warme groet, Marian

  • 20 Mei 2013 - 18:19

    Jan:

    Hoi Lisette, fantastisch zoals jullie door SA reizen. Zie Arnout vrijdag op Schiphol. Hij moet wel een trui in de handbagage doen, max 10 graden in Nederland. Heel veel plezier voor de volgende weken. Groet, Jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 18578

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 23 Januari 2016

Backpacken in Zuid-Oost Azië en Australië

11 Februari 2013 - 06 Juni 2013

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: