Van sneeuw naar zon - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu Van sneeuw naar zon - Reisverslag uit Flachau, Oostenrijk van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu

Van sneeuw naar zon

Door: Lisette Groote Haar

Blijf op de hoogte en volg Lisette

29 Januari 2013 | Oostenrijk, Flachau

Hoi allemaal,

Zoals jullie allemaal weten vertrek ik op 11 februari naar Kaapstad, Zuid-Afrika. Hier zal ik 3 maanden lang 3 dagen in de week stage lopen en ook mijn afstudeeronderzoek doen.
De school waar ik stage ga lopen heet Westcott Primary. Dit is een Engelstalige school met 'gekleurde' kinderen. Hier ga ik samen met Marleen, een medestudent van de pabo stage lopen. We weten nog niet in welke groep, dus het blijft spannend.

Samen met 10 andere pabo studenten; 4 van mijn pabo en 6 van twee andere pabo's hadden we alles geregeld: een mooi huis voor ons alleen, 100 meter lopen van het stand en uitzicht op zee. Nou is er afgelopen week ingebroken in het huis. De eerste 4 studenten zaten er al en zijn direct vertrokken, logisch! Wel was er nu het probleem dat niemand er meer heen wilde en er iets anders geregeld moest worden. Dit is redelijk snel gegaan en we weten nu waar we terecht komen, het hostel heet Groote Schuur en hoort bij een High School met dezelfde naam. Het ligt meer richting Kaapstad.

Ook dit jaar kon ik de wintersport natuurlijk niet missen, dus dit berichtje komt vanuit Oostenrijk, waar ik nog heerlijk 4 dagen heb geskied met mijn ouders en zus. Heerlijk! Morgen weer naar huis want ik moet donderdag en vrijdag wel weer naar stage.
Aanstaande zaterdag is mijn 'goodbye' party en dan heb ik nog ongeveer een week om de opdrachten van school af te ronden, afscheid te nemen op stage en mijn koffers te pakken.

Ik heb er ontzettend veel zin in, al kan ik me nu nog niet echt voorstellen dat ik over 2 weken in Zuid-Afrika zit waar het 30 graden is. Hier ligt namelijk ongeveer 50 cm sneeuw in het dal en zeker 1,50m op de berg!

Veel liefs,
Lisette Groote Haar

  • 11 Februari 2013 - 10:05

    Marian:

    Een fijne reis en mooie tijd gewenst.

  • 11 Februari 2013 - 17:04

    Monique Roelvink:

    nichtje,

    ik heb me aangemeld voor jou reisverslag.
    je bent nu op schiphol, heel veel sterkte met afscheid nemen.
    zal vast moeilijk zijn. maar hopelijk ga je een mooie tijd tegemoet!
    heeeel veeeel plezier!

    dikke knuffel en zoen je grote lieve nicht

  • 12 Februari 2013 - 19:51

    Ellen:

    Lieve Lies, gelukkig zijn jullie toch nog goed weggekomen. En vanochtend je bericht gelezen dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Nu lekker genieten van het lekkere warme weer en de nieuwe indrukken. Succes en laat gauw wat van je "lezen". Liefs mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 543
Totaal aantal bezoekers 18588

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 23 Januari 2016

Backpacken in Zuid-Oost Azië en Australië

11 Februari 2013 - 06 Juni 2013

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: