Begin van het avontuur - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu Begin van het avontuur - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu

Begin van het avontuur

Door: Lisette Groote Haar

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hee allemaal,

Gisteren was het dan zo ver: het grote avontuur kon beginnen. Maandag ochtend heb ik al afscheid genomen van Nicole, die moest helaas naar school, dit was wel even slikken. Maandag hebben papa en mama me naar Schiphol gebracht. Daar wat gedronken en ook Arnout kwam hier. Vervolgens hebben we ons verzameld bij de incheckbali, waar we onze koffers af konden leveren. Dit ging echter niet volgens plan… De mevrouw van de balie wilde ons visum zien, omdat we langer dan 3 maanden zouden blijven (hoe zij dit kon zien was voor ons een grote vraag..) We werden doorverwezen naar de ticketbalie, waar we 2 opties kregen: de vlucht om laten boeken en eerder terug of een ticket boeken zodat we bewijs hadden dat we het land zouden verlaten. Snel de laptop gepakt en naar beneden gegaan met z’n vijfen en een aantal ouders. Hier eerst via cheaptickets een retour naar Namibie geprobeerd te boeken maar dit ging bij het betalen niet goed. Vervolgens hetzelfde via Kilroy, ging ook niet goed, waarschijnlijk doordat de internetverbinding niet goed genoeg was.. Toen maar via een KPN Hotspot computer daar, bijna klaar: muis kapot… Dus Nicole maar gebeld en die heeft alles geregeld (we zijn je eeuwig dankbaar!!) Toen konden we eindelijk onze koffers inchecken omdat we konden laten zien dat we binnen 3 maanden, namelijk op 8 mei van Johannesburg naar Windhoek vliegen. (We moeten nog annuleren…) Na het inchecken snel naar de gate want we hadden niet veel tijd meer om bij het vliegtuig te komen en het was een heel eind lopen. Daar aangekomen konden we even uitrusten. De vlucht naar Londen ging goed, maar door de vertraging hadden we nog maar een uur om over te stappen!! Door de douane: de tas van Jur moest leeggemaakt worden. Dit deed de mevrouw op haar dooie gemakkie en vervolgens moest er met mijn tas precies hetzelfde gebeuren. Na de tas eindelijk weer ingepakt te hebben wilden we naar de gate. Met de lift naar beneden en vervolgens kwamen we voor dichte deuren te staan: een metro. Deze kwam, maar de deuren gingen alleen aan de andere kant open. Snel naar boven gegaan om het te vragen, en de trein zou weer terugkomen. Dus snel weer naar beneden en daar kwam de metro. Daarna rennen naar de gate, inchecken en het vliegtuig in. Vervolgens was het een aangename reis. We kregen ‘s avonds kip met aardappeltjes en spinazie. ‘s ochtends kregen we vies Engels ontbijt, waar ik alleen het veel te zoute ei van op heb gegeten. Eenmaal geland moesten we door de douane en daar werden we opgewacht door de directeur van Simon van der Stel en de congierge van Westcott Primary. Deze namen ons mee naar Groote Schuur Highschool, waar ons hostel staat. Na het een en ander geregeld te hebben, de kamers gezien te hebben en de winkel, nogmaals highschool en weer kamer bezocht te hebben (lieve papa, mama, zus en Arnout; bedankt voor de foto’s en de lieve kaart/brief!), zijn we met 2 andere studenten die hier zitten naar de winkel gegaan. Hier hebben we wat boodschappen gekocht. Het is hier erg warm dus we wilden zwemmen, maar omdat we om 6 uur moesten eten, zijn we na het eten gaan zwemmen: 10 baantjes in het 25 meterbad. Voor ons doen al best een prestatie. Daarna heerlijk gedoucht en nu achter de computer om iedereen op de hoogte te brengen.
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik het hier helemaal geweldig vind tot nu toe! Het is wel erg warm, maar dat mag de pret niet drukken, daar zullen we wel aan wennen. Ondanks dat ik me goed in had gesmeerd, ben ik toch iets verbrand in mijn nek. Voor morgen hebben we nog geen grote plannen, we willen alleen regelen dat we allemaal een simkaart krijgen (hiervoor moet je een brief als bewijs hebben dat je hier woont) en we willen weer zwemmen.

Heel erg veel liefs,
Lisette

• 12 Februari 2013 - 20:43

Ellen:

Hoi Lies, ik had nog maar net een berichtje voor je gemaakt of Nicole belde dat je al een verslag van de eerste dag hebt geplaatst met de eerste foto's uit Kaapstad. Ondanks dat het een spannende reis is geweest met extra te boeken tickets en uit te pakken koffers, was jullie aankomst zo te lezen wel "warm" en gastvrij. Je hebt je plekje al aardig ingericht en al genoten van je eerste dag. Pap en ik zitten nu voor de tv te kijken naar een serie over Afrika.
    Pap is net terug van oma, je moet de hartelijke groeten hebben. We hebben vandaag nog een pakje voor je ontvangen met een iphone hoesje met Afrikaanse vlag. Als we nog een keer een pakketje sturen, zullen we dit er bij inpakken. Dikke kus pap en mam

• 12 Februari 2013 - 21:06

Nicole:

Hee Zusje!

Fijn dat je je direct thuis voelt :) Uiteindelijk is alles toch goed gekomen en zit je nu gewoon in Kaapstad. Met al direct jaloersmakende foto's van het heerlijke weer en je eigen plekje! Heb gezien dat mijn 'kaart' mooi aan de muur hangt ;-) Ben benieuwd naar je eerste stage ervaringen volgende week maar nu eerst maar genieten van je eerste dagen daar!

Dikke kus van mij

• 13 Februari 2013 - 07:41

Julia (van Eekelen):

Hey Lisette!

Wat een avontuur zeg op je eerste dag! Gelukkig goed aangekomen! Heel leuk om je berichten te lezen en kan niet wachten op de foto's! Heel veel plezier in het mooie Kaapstad! Ben stiekem wel een beetje jaloers ;).

Liefs xx

• 13 Februari 2013 - 10:05

Rob:

Hoi Lisette,
    Ben blij dat je al zo'n leuk verhaal hebt geschreven en dat de eerste ervaringen positief zijn. Wij hebben de tickets inmiddels ook geboekt. Mooie foto van de Tafelberg. Ben nu al nieuwsgierig naar jouw volgende ervaringen.
    Dikke X

• 13 Februari 2013 - 20:13

Marijke Groensmit:

Hoi Lisette,
    Gelukkig dat het nog goed kwam met de tickets, heerlijk dat je er bent.
    Ik wens je een hele fjine tijd toe, geniet maar van deze mooie uitdaging.
    vrgr Marijke

• 13 Februari 2013 - 21:44

Jan Groensmit:

Hey Lisette,
    Leuk verhaal en mooie foto's. Heel veel plezier in Kaapstad.
    Hartelijke groet, Jan

• 15 Februari 2013 - 09:04

Rob En Ine:

Hihihi, dat was een leuk begin, stressen op schiphol (en london). Fijn dat je er bent en dat je het al naar je zin hebt. Succes met dezze stage en vergeet vooral niet om veel plezier te maken.
    Liefs, RIT