Inpakken, uitpakken, inpakken, uitpakken... - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu Inpakken, uitpakken, inpakken, uitpakken... - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Lisette Groote Haar - WaarBenJij.nu

Inpakken, uitpakken, inpakken, uitpakken...

Door: Lisette Groote Haar

Blijf op de hoogte en volg Lisette

01 April 2013 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Hey everybody!

Thanks again voor alle leuke berichten op mijn vorige reisverslag! Erg leuk om te zien wie mijn verslagen lezen!

Maandag stond al in mijn vorige verslag, omdat dat nog bij het Johannesburg deel hoorde.
Dinsdag moesten we vroeg uit bed omdat we gewoon naar stage moesten. Vroeg uit bed gaan zijn we na vorige week Johannesburg wel gewend. Op stage ging het iets anders dan normaal. Ze zijn aan het einde van Term 1, en Term 2 begint na de vakantie waardoor ze niet zoveel werk meer te doen hebben. ’s Ochtends zijn ze bezig geweest met het nakijken van een toets en het maken van wat werk in hun English Language Homework Book. Rond 12 uur zijn de kinderen film gaan kijken in de hal, waardoor ik mooi eventjes foto’s op mijn computer kon zetten van afgelopen week! Ik kan ze nog wel 20 keer terugkijken, zo gaaf! ’s Middags zijn we begonnen met het uitpakken van onze koffer en vervolgens weer inpakken van de koffer omdat we weer het hostel uit moeten. Na het eten dachten we; laten we onze koffer verder inpakken OF naar Nick en Simon. Want jawel, we kregen te horen dat Nick en Simon in Longstreet in Kaapstad op zouden treden, dus snel een taxi gebeld en er heen gegaan. Om 20.00 uur zou het beginnen maar ze waren er uiteindelijk om 22.30 uur ongeveer en na 4 liedjes waren ze dan ook weer weg. Toch was het erg leuk aangezien we helemaal vooraan zaten in het kleine café. Toch weer leuk om meegemaakt te hebben hier! Helaas lagen we hierdoor wederom laat in bed…
Woensdag was het opstaan nog zwaarder, want ook toen ging de wekker weer om 6.30 uur… Op stage zijn de kinderen bezig gegaan met Art, ze maken Zulu ladies. Erg mooi, de kinderen hier kunnen ontzettend goed tekenen en zijn erg creatief. Omdat ik nog wel wat voor school moest doen, ben ik in het computerlokaal gaan zitten en voor school bezig gegaan. Aan het einde van de ochtend zijn de kinderen film gaan kijken. Hier zijn Marleen en ik maar bij gaan zitten en vervolgens zijn we iets eerder naar huis gegaan (vakantie!) om de koffer in te pakken. Omdat het weer volle maan zou zijn, zijn we met een groepje naar Lions Head gegaan, waar Shannon (leerkracht van grade R op onze stageschool) op ons stond te wachten met een aantal vrienden. Helaas lag de berg in de wolk, waardoor er niks te zien was. We zijn halverwege de berg gaan zitten en hebben hier onze salade opgegeten. Daarna zijn we maar weer naar beneden gegaan, waar we de volle maan wel konden zien. Omdat dit onze laatste avond met z’n allen was, zijn we in Claremont wezen stappen. Ondanks dat ik het niet laat wilde maken, was ik samen met 2 anderen als laatste thuis. Een heerlijk korte nacht, want donderdag werden onze koffers om 7 uur ’s ochtends opgehaald. Daarna even snel gedoucht en om 8 uur moesten we ons hostel uit. We hebben de trein gepakt naar Stellenbosch en waren rond half 12 in het hostel. We slapen met z’n negenen op een 10 persoonskamer, 5 stapelbedden op 20 vierkante meter, lekker krap dus! In 2 shiften hebben we gekookt, eindelijk zelfgemaakte pasta! Omdat we natuurlijk ook willen weten hoe het nachtleven er hier in Stellenbosch uit ziet, zijn we meteen de stad in gegaan. Helaas was de muziek wat minder dus ben ik met een aantal anderen al rond 1 uur weer naar huis gegaan.
Vrijdag hebben we lekker uitgeslapen en vervolgens zijn we in het andere gebouw van ons hostel gaan zitten om even te skypen met thuis. Na het skypen ben ik naar de kamer gegaan, hier even gezeten en vervolgens in bed gaan liggen omdat ik me niet goed voelde. Bij het avondeten dan ook alleen een appel gegeten en weer naar bed gegaan. ’s Nachts 4 keer uit bed met enorme buikpijn en helaas diarree, BAH! Deze nacht heb ik heel erg slecht geslapen en toen ik zaterdag ochtend weer echt wakker werd voelde ik me zo slap als een vaatdoek en deed alles me pijn. Ik heb de hele dag in bed gelegen en aan het einde van de middag pas een banaan gegeten en even later een beetje soep, maar echt zin in iets had ik totaal niet, daarom ook direct na het eten weer in bed gaan liggen en lekker gaan slapen.
Zondagochtend voelde ik me helaas nog niks beter. Ik ben dus lekker in bed blijven liggen, al heb ik mijn bed nu echt wel een keer gezien.. Rond 12 uur ben ik maar gaan douchen maar ook dit werkte niet dus ook daarna mijn bed weer in. Omdat Oma bij papa en mama op bezoek kwam, ben ik naar het andere gebouw gegaan om even te skypen met oma! Dit was heel erg leuk en voor oma onvoorstelbaar. Daarna ben ik weer terug gegaan naar ons eigen gebouw, waar de andere meiden van de groep een paasmaal bereid hadden (stokbrood, eiersalade, sla, wraps, soep, kruidenboter). Erg lekker allemaal, maar veel ging er helaas niet in bij mij. Daarna ook maar weer in bed gaan liggen. Er zit nog niet echt vooruitgang in. ’s Nachts heb ik wel goed geslapen en nu is het maandag maar ik voel me nog steeds niks beter. We moesten verhuizen van het ene gebouw naar het andere gebouw en nu zit ik te wachten tot we onze kamer in mogen. Gelukkig hebben we hier als het goed is wifi op de kamer dus dan heb ik tenminste nog iets te doen als ik straks weer in bed ga liggen.

Ik hoop echt dat ik snel beter word want dit is niks waard! Ik ben nooit ziek dus ben dit ook totaal niet gewend.

Heel veel liefs,
Lisette

  • 01 April 2013 - 12:43

    Jan:

    Hoi Lisette,
    Ik zat toevallig achter de computer, toen je nieuwe verslag binnen kwam. Wat vervelend dat je ziek in bed ligt. Hoop dat je gauw gezond en wel weer op de been bent.
    Je hebt weer een leuk verslag gemaakt, heb t met genegen gelezen.
    Hartelijke groeten, Jan

  • 01 April 2013 - 13:29

    Leonie:

    Hee Lisette,

    Wat een mooie verhalen kun je maken. Heb net je laatste 4 verslagen gelezen en wat gaaf allemaal. Wilde dieren, warmte en die aparte dingen met white people en non-white. Wat leuk om dit allemaal mee te maken. Ik wens je nog heel veel plezier en geniet er lekker van. Wanneer is ook alweer de datum dat je terug komt?

    Heel veel plezier en succes.
    Xxxxxxxx

  • 01 April 2013 - 13:35

    Petra:

    Hoi Lisette.

    Dat is balen! Ik hoop dat je snel weer opknapt, want zo'n Afrikaanse ervaring is veel te mooi.
    Je moet er met volle teugen van kunnen genieten! Dus zal ik voor je duimen!
    Wel leuk om te zien en lezen wat je allemaal meemaakt. Spannende, een beetje griezelige en leuke dingen, precies zoals het hoort! Ik wens je nog heel veel plezier.
    Petra.

  • 01 April 2013 - 14:29

    Annemarie:


    Hoi Lisette.

    Leuk om jou reisverslagen te lezen .En wat balen dat je nog steeds
    ziek bent wens jou gauw beterschap .

    liefs Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisette

Actief sinds 09 Jan. 2013
Verslag gelezen: 513
Totaal aantal bezoekers 18579

Voorgaande reizen:

06 September 2015 - 23 Januari 2016

Backpacken in Zuid-Oost Azië en Australië

11 Februari 2013 - 06 Juni 2013

Kaapstad, Zuid-Afrika

Landen bezocht: